Met e-mailmarketing bereikt u relatief goedkoop veel mensen in een korte tijd. E-mailmarketing is een goede manier om klanten tijdens elke stap in het aankoopproces te bereiken. Zo kan er bijvoorbeeld een e-mail gestuurd worden naar nieuwe klanten, klanten die nog items in hun winkelwagentje hebben zitten maar nog niet hebben afgerekend, of uw trouwe vaste klanten.
Daarnaast zijn e-mailcampagnes makkelijk te personaliseren, ook voor de B2B-markt. Hierdoor is e-mailmarketing een hele efficiënte manier om een boodschap aan klanten over te brengen.
Het kan best een uitdaging zijn om van te voren een goede e-mailmarketingstrategie te bedenken. Toch is het belangrijk om van te voren duidelijk te hebben wat u wilt bereiken met uw e-mailmarketingcampagne. Ook kan het een uitdaging zijn om iedere keer weer voldoende content te verzamelen om een nieuwe nieuwsbrief te vullen. Bij DIMA zijn we er een voorstander van om van te voren een strategie te bepalen en vervolgens campagnes te automatiseren.
Een nieuwsbericht op de website geplaatst? De mailserver zorgt dat uw klantenbestand hiervan op de hoogte wordt gesteld. Heeft een klant nog een gevulde winkelwagen open staan in uw webshop? De mailserver verstuurt na een bepaalde tijd een gepersonaliseerde kortingscoupon om de klant over de streep te trekken.
Het opstellen en verzenden van goede e-mailcampagnes begint bij het inrichten van een goede mailserver. Er zijn online verschillende tools te vinden om een e-mailmarketing campagne p te zetten. Zo zijn er bijvoorbeeld Mailchimp, Copernica, ActiveCampaign of Laposta. Bij DIMA geven we de voorkeur aan Mailchimp, gezien de schaalbaarheid en de mogelijkheden die het programma biedt. Onze specialisten richten de server voor u in, met lijsten, campagnes, inschrijfformulieren, etc.
De e-mailmarketingplatforms maken het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk om snel en eenvoudig inhoud en afbeeldingen toe te voegen, waardoor u snel een e-mailcampagnes op kunt zetten. Dankzij een vooraf gemaakte opmaak voor uw nieuwsbrief kunt u gemakkelijk uw e-mail opzetten en versturen naar uw klanten.
Na het opzetten van een e-mailmarketingcampagne wilt u natuurlijk weten of uw campagne succesvol was. Wanneer een e-mailcampagne goed is ingericht, worden de resultaten ook gemeten. Vaak worden de volgende resultaten automatisch gemeten:
Daarnaast worden ook het aantal nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief, afmeldingen en het aantal doorgestuurde e-mails automatisch gemeten.
Onze marketeers hebben een training van Mailchimp doorlopen, waardoor wij ons nu gecertificeerd e-mailmarketing experts mogen noemen. Heeft u hulp nodig bij uw e-mailmarketing campagnes of wilt u dit uitbesteden aan ons? Neem dan contact met ons op. We vertellen u graag meer over de mogelijkheden.