GOOGLE ADS – ZOEKMACHINE ADVERTEREN

Adverteren in de zoekmachine is een ruim begrip. Er zijn veel meer mogelijkheden bij Google Ads (voorheen Google Adwords) dan de welbekende tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten in Google. Naast adverteren op Google kunt u ook adverteren met uw bedrijfsvideo op YouTube of met een dynamische banner op relevante websites. Ook kun je mensen die je website/webshop al bezocht hebben targeten met remarketing.

De specialisten bij DIMA. uit Doetinchem staan je bij in het opstellen van Google Ads campagnes met rendement! Als Google Ads Partner weten we welke campagne het beste past en hoe deze het beste kan worden ingezet.

Naast Google zijn we ook gecertificeerd partner van Microsoft Bing, dus ook in deze welbekende zoekmachine kunnen we advertenties voor u verzorgen.

 

GOOGLE ADS SEARCH NETWERK

Het search netwerk geniet over het algemeen de meeste bekendheid. De tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten zullen velen bekend voorkomen. Tekst advertenties in de zoekmachine zijn een goede manier om specifieke pagina’s onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

DISPLAY NETWERK

Het Display netwerk bestaat uit een grote verzameling websites die advertentieruimte ter beschikking stellen. Adverteerders kunnen heel gericht aangeven op welke websites in het display netwerk hun advertenties moeten worden weergegeven. In het display netwerk wordt vaak gebruik gemaakt van geanimeerde banner advertenties die veel weg hebben van een korte video.

Deze visuele advertenties zijn uitermate geschikt om brand-awareness te creëren en een bepaalde uitstraling weer te geven.

REMARKETING

Remarketing richt zich op websitebezoekers die een site al eens bezocht hebben, of die een bepaalde handeling hebben uitgevoerd op een website. Deze bezoekers worden specifiek getarget met Display advertenties. Een Remarketing campagne zorgt ervoor dat uw website “top-of-mind” blijft bij de websitebezoeker.

SHOPPING NETWERK

Adverteren in het Google Shopping Netwerk is interessant voor webshops. Shopping advertenties worden vaak bovenaan de zoekresultaten weergegeven in de zoekmachine. De producten uit uw webshop die overeenkomen met het ingegeven zoekwoord worden weergegeven.

Doordat er enkel een foto van het product, een korte omschrijving, een prijs en de url van de webshop wordt weergegeven kunnen mensen makkelijk vergelijken. Goede shopping advertenties leveren relatief veel conversies op in verhouding tot de advertentiekosten.

YOUTUBE ADVERTEREN

In Google Ads is het ook mogelijk om te adverteren op YouTube. De specialisten van DIMA zorgen ervoor dat de video’s van onze opdrachtgevers als advertentie worden vertoond vóór, tijdens of naast een andere YouTube video. Door de targeting goed in te richten zorgt Dima ervoor dat uw video alleen wordt weergegeven bij video’s die uw doelgroep bekijkt.

Bing Ads

Naast Google biedt ook Bing de mogelijkheid om te adverteren in de zoekmachine. Met Microsoft Ads, het advertentieplatform van Bing, kun je jouw doelgroep bereiken en de zichtbaarheid van jouw bedrijf vergroten. Het voordeel van adverteren in Bing Ads is dat er minder concurrentie is, waardoor de kosten per klik lager zijn dan bij Google Ads.

Bing Ads is dan ook een mooie toevoeging op de Google advertenties.

DIMA. Samen online succes behalen

Een aantal dima projecten