In de basis draait het bij SEO om de relevantie van een bepaalde webpagina ten opzichte van het ingevulde zoekwoord in de zoekmachine. Deze relevantie wordt bepaald door de zoekmachines, die de webpagina een bepaalde plaats geven in de zoekresultaten. Dus, hoe hoger de relevantie van een webpagina voor een bepaald zoekwoord, hoe hoger de website in de resultaten zal verschijnen.
Om deze relevantie te bepalen zijn tal van factoren van belang, het is dus zaak dat het totaalplaatje klopt. De specialisten van DIMA. helpen je graag verder bij het opstellen en monitoren van een goede SEO campagne.
De gebruikservaring (ook wel “usability”) van je website of webshop is van groot belang voor de positie in de zoekresultaten. Dit heeft te maken met de doelstellingen van zoekmachines als Google. Het is voor Google van belang dat de websites in de zoekresultaten een goede usability hebben. Dat wil zeggen, websitebezoekers moeten geen websites voorgeschoteld krijgen die een slechte gebruikservaring geven.
Een site die technisch goed in elkaar steekt zal dus hoger in de zoekresultaten verschijnen dan sites met een mindere gebruikservaring. Het draait om snelheid van de site, een responsive design, een duidelijke paginastructuur, beveiliging, etc.
Al met al is zoekmachine optimalisatie best complex. Om gaandeweg niet af te dwalen stellen de specialisten van DIMA. een duidelijk SEO plan op, in overleg met de opdrachtgever worden doelstellingen bepaalt. Aan de hand van die doelstellingen volgt een gedetailleerd zoekmachine optimalisatie plan. Daar blijft het echter niet bij voor ons.
Ieder kwartaal ontvangen onze opdrachtgevers een SEO rapportage, zodat precies bijgehouden kan worden in hoeverre de zoekmachine optimalisatie zijn vruchten afwerpt.
Er zijn veel factoren die van invloed zijn op de vindbaarheid van een website. Het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines vraagt een goede aanpak. DIMA. weet dat er veel verschillende on-page en off-page SEO-factoren zijn. Tijdens het verbeteren van de SEO zal DIMA. de hele website onder de loep nemen en verbeteren. Deze verbeteringen worden gedaan door middel van een zoekwoorden onderzoek, het verbeteren van de technische structuur en het schrijven van de juiste content.
Een belangrijk onderdeel van de SEO speelt zich af buiten jouw eigen website. Het gaan dan over Linkbuilding. Linkbuilding is van grote invloed op de SEO. Je probeert kwalitatieve links van relevante websites te verkrijgen. Wil je meer weten over Linkbuilding? Neem een kijkje in onze kennisbank.