Bij social media marketing zet jij één of meerdere social media platforms in om een online doel te behalen. Met social media kan je als bedrijf de producten of diensten promoten, de merkbekendheid vergroten en relaties opbouwen met je klanten. Dit kan uiteindelijk resulteren in meer websitebezoekers of meer verkopen. Een groot voordeel van de inzet van social media is de mogelijkheid tot het aangaan van interacties met je doelgroep. De interacties kan worden verkregen door het plaatsen van waardevolle content of het inzetten van gerichte social media advertenties die gericht zijn op de juiste doelgroep. Social media marketing is dan ook een krachtig instrument voor de online marketing aanpak van een bedrijf.
Het inzetten van social media in een online marketing strategie biedt bedrijven verschillende voordelen.
Social media biedt bedrijven de mogelijkheid om hun merk, producten of diensten te promoten en te presenteren aan een groot aantal mensen. Door het delen van relevante content en het aangaan van interacties met de doelgroep, kan jouw bedrijf de merkbekendheid vergroten en snel een groot aantal potentiële klanten bereiken.
Met behulp van social media is het mogelijk om relaties op te bouwen en te onderhouden met klanten. Social media biedt bedrijven de mogelijkheid om eenvoudig te communiceren met klanten, klantvragen te beantwoorden en eenvoudig feedback te ontvangen. Door de statistieken uit de social media kanalen en reacties op berichten, verkrijg je inzicht in de behoeften van de klanten.
Het is mogelijk om te adverteren via social media platforms. Social media kent dagelijks miljoenen gebruikers. Als adverteerder is het mogelijk om doelgericht te targeten op de social media kanalen. Bepaal het budget voor social media campagnes. Het is mogelijk om met een klein en groot budget te adverteren op social media kanalen.
Veel opdrachtgevers komen bij ons met het idee om een Facebookpagina in te richten voor hun organisatie of met de wens een passende social media campagne te starten. Om een succesvolle social media campagne of strategie op te zetten, komen wij graag met jou in contact.
Tijdens het eerste gesprek bekijken we samen met jou naar de wensen voor jouw social media kanaal. In het gesprek is er ruimte om de wensen voor een social media campagne door te nemen en te bespreken op welke wijze je ondersteund wilt worden. Daarnaast komen we graag in contact met onze opdrachtgever. Tijdens het contact zoeken wij naar informatie over het bedrijf, zodat de social media posts zo goed mogelijk aansluiten bij de cultuur van onze opdrachtgever.
Onze opdrachtgevers hebben de mogelijkheid om aan te geven hoe de social media posts opgesteld moeten worden. Ons team schrijft graag de teksten en voeg afbeeldingen toe aan de berichten. Als je al beschikt over afbeeldingen, ontvangen wij graag de afbeeldingen om deze te gebruiken voor de posts.
We beginnen met een inhoudelijk gesprek met de klant om hun wensen en verwachtingen te begrijpen. Ons team zal de teksten schrijven en afbeeldingen maken, op basis van zowel de door de klant aangeleverde beelden als stockafbeeldingen. Het is wel van belang dat wij op de hoogte blijven van wat er binnen het bedrijf speelt, zoals acties en andere ontwikkelingen. Daarom hebben we graag een contactpersoon bij jouw bedrijf waar we terechtkunnen voor input. In het begin kunnen we de berichten ter controle naar de contactpersoon sturen. Zodra er wederzijds voldoende vertrouwen is, kan deze controle stap achterwege worden gelaten. We raden aan om met een aantal social media berichten intern te beginnen, zodat we elkaar beter kunnen leren kennen.
Om jouw bedrijf verder te helpen, bieden wij verschillende social media pakketten aan.
Andere wensen en wil je social media marketing op-maat? Laat het weten!
* We gaan eerst met elkaar in gesprek, wat de wensen en verwachtingen zijn. DIMA. schrijft vervolgens de teksten en maakt de afbeelding(en) op. Afbeeldingen dienen te worden aangeleverd, of er kan worden gekozen voor een fotosessie en/of stockfoto's.
De berichten zullen altijd ter controle en akkoord eerst aan de opdrachtgever worden gestuurd. Optioneel zal naar verloop van tijd deze stap eruit kunnen, met volledige verantwoordelijkheid voor de opdrachtgever. Daarnaast dienen wij geïnformeerd te worden over wat er speelt binnen het bedrijf, acties e.d. Er moet dus wel een contactpersoon zijn waar wij terecht kunnen voor input.
Optioneel kunnen wij bij een grote hoeveelheid social media berichten intern bij opdrachtgever op locatie werken.
Wil je starten met social media marketing? Vraag dan het best passende social media pakket aan voor jouw bedrijf!
Mocht er vraag zijn naar iets afwijkends van bovenstaand, dan kan dat uiteraard in overleg ook.